Traductor

El mayor socavón vial de España

A estrada de acceso A Canda a Chanos, As Hedradas e Castromil de Castela e Castromil de Galicia leva preto de medio ano cortada a causa da impresionante focha habido na antiga Nacional 525 (Ou-156 ata a ZA-106) á altura do porto da Canda. Tamén as empresas eólicas ven prexudicadas polo estropicio viario.

O terreo cedeu nunha lonxitude de máis de 30 metros e alcanza ata 2,5 metros de profundidade. O Concello pediu que nun tempo razoable reparásese a vía que sae do cruzamento coa actual nacional 525, que figura como "estrada sen clasificar". O Concello de Hermisende sumouse á petición urxente de reparar a estrada, previa aprobación do acordo plenario, que ten o seu inicio na actual nacional 525 ata o límite coa provincia de Zamora, dunha lonxitude de 1,7 quilómetros.

O Concello sanabrés, apoiado polo acordo de Pleno do pasado 2 de abril, pediu que se cumpra o protocolo asinado entre as comunidades castellanoleonesa e a galega, de desenvolvemento coordinado das conexións das redes propias de ambas as autonomías.

O Concello ourensán da Mezquita notificou esta incidencia, o 12 de febreiro, á Xefatura territorial da Consellería de Medio Ambiente, Territorio e Infraestruturas, a través do servizo de Estradas. A situación é que a antiga N-525 no tramo denominado "variante Canda" está cortado con sinais de acceso prohibido e estrada cortada debido ao afundimento do firme e o perigo que entraña internarse na estrada. Pese ao corte e a sinalización seguen circulando pola estrada ao facer caso omiso aos sinais de prohibición, co consecuente perigo para os usuarios.

Piden que se cumpra o protocolo entre Galiza e Castela - Leon

O concello ourensán xustifica que este tramo de estrada sempre foi moi transitado pola súa conexión coas poboacións de Zamora: As Hedradas e Chanos, ademais de enlazar cunha pista forestal asfaltada no termo da Mezquita que permite aforrar 10 quilómetros para acceder aos pobos de Castromil de Galicia e Castromil de Castela, esta última pertencente ao municipio de Hermisende.
Con anterioridade, o 19 de xaneiro, a empresa de enerxía Acciona comunicou o corte da estrada que entorpece a explotación dos parque eólicos de Aguallal, San Ciprián e Sistral de titularidade de Eólica de Sanabria e Corporación Eólica de Zamora. O acceso alternativo pola nacional 525e a ZA 106 non permite o paso de transportes especiais de grandes pezas. A empresa tiña previsto repoñer un dos aeroxeradores do parque de Aguallal que sufrira un contratempo. Esta reparación, como notificaba a empresa, non se poderá realizar ata que a estrada estea de novo aberta ao tráfico. Acciona subliñaba ademais o prexuízo económico que supón atraso da obra e a perda de produción.

O Concello de Hermisende, tras abordar o asunto en sesión plenaria o pasado mes de abril, notificou á Xunta de Galicia o malestar, por abandono, dos usuarios dos pobos da Alta Sanabria asiduos desta estrada. Ademais dos pobos de Castromil pertencentes ás dúas comunidades fan uso diario dela os residentes de Cádavos en Ourense e A Moimenta en Portugal. O traxecto aumenta entre 10 e 15 quilómetros para acceder ao centro de Saúde de Lubián, no caso dos pobos zamoranos máis afastados, ademais de ter que circular pola nacional 525 e a autovía A-52, vías que xeralmente eluden usar os residentes.

O Concello de Hermisende remitiuse ao cumprimento do Protocolo xeral de Colaboración entre a Xunta de Galicia e a Comunidade de Castela e León, do 20 de xaneiro de 2010 en Santiago de Compostela. Devandito Protocolo recolle na cláusula número 15 de Infraestruturas de comunicación e Transportes "o desenvolvemento coordinado das conexións das redes propias de ambas as comunidades". O Pleno municipal insta tanto á Junta de Castilla y León como á Xunta de Galicia a reparar a vía coa maior celeridade posible.

Comentarios

Entradas populares

Vistas de página en total